Na podstawie art. 14 w związku z art. 6 ustawy z dnia 19 lipca 2019r. o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami ( Dz. U. z 2019r. poz.1696, z późn. zm.)
Lp. |
Zakres działalności |
Realizujący zadania wynikające z art. 6 ustawy |
Sposób realizacji |
Terminy |
1. |
Zapewnienie realizacji Ustawy o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami. |
Dyrektor
|
Powołanie Koordynatora ds dostępności |
do 30 września 2020r. |
Koordynator ds. dostępności |
Podanie do publicznej wiadomości na BIP danych o osobie wyznaczonej na Koordynatora ds. dostępności, w tym danych kontaktowych. |
do 9 października 2020r. |
||
Koordynator ds. dostępności. |
Opracowanie Planu Działania i zatwierdzenie przez Dyrektora GOPS Lubin. |
do 9 października 2020r. |
||
Opiekun BIP. |
Publikacja na stronie podmiotowej BIP treści Planu Działania. |
do 9 października 2020r. |
||
Dyrektor |
Szkolenie pracowników w zakresie ustawy o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami. |
do 30 listopada 2020r. |
||
2. |
Analiza stanu obiektów pod względem dostosowania do potrzeb osób ze szczególnymi potrzebami wynikającymi z przepisów ustawy. |
Koordynatorzy komórek organizacyjnych. |
Przegląd stanu dostosowania obiektów względem osób ze szczególnymi potrzebami w zakresie dostępności architektonicznej, cyfrowej i informacyjno-komunikacyjnej. |
do 31 października 2020r. |
3. |
Dokonanie samooceny pod kątem sposobów dostosowania administrowanych obiektów do minimalnych wymagań dotyczących dostępności. |
Komórka Organizacyjna |
Sporządzenie Deklaracji Dostępności.
|
do 22 września 2020r. |
Opiekun BIP. |
Publikacja na stronie podmiotowej BIP Deklaracji Dostępności. |
do 23 września 2020r. |
||
4.
|
Wspieranie przez podmiot osób ze szczególnymi potrzebami do dostępności w zakresie: 1) architektonicznym, 2) cyfrowym, 3) informacyjno-komunikacyjnym. |
Koordynator ds. dostępności, pracownicy GOPS Lubin |
Prowadzenie polityki informacyjnej. |
Realizacja w całym okresie działania. |
5. |
Sporządzenie Raportu o stanie zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami, zgodnie z art. 11 ustawy. |
Koordynator, Zespół ds. dostępności |
Zebranie i analiza danych w zakresie stwierdzonych istniejących przeszkód w dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami. |
do 31 marca 2021r.
|
Opiekun BIP |
Publikacja na stronie podmiotowej BIP Raportu. |
|||
6. |
Monitorowanie działalności podmiotu w zakresie zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami. |
Koordynator |
Aktualizacja deklaracji dostępności. |
Realizacja w całym okresie działania. |
Realizacja: IDcom.pl
Wszelkie prawa zastrzeżone © 2025 Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Lubinie