Plan działania Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Lubinie na rzecz zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami na lata 2020-2021

Na podstawie art. 14 w związku z art. 6 ustawy z dnia 19 lipca 2019r. o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami ( Dz. U. z 2019r. poz.1696, z późn. zm.)

Lp.

Zakres działalności

Realizujący zadania wynikające z art. 6 ustawy

Sposób realizacji

Terminy

1.

Zapewnienie realizacji Ustawy o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.

 

Dyrektor

 

Powołanie Koordynatora ds dostępności

do 30 września 2020r.

Koordynator ds. dostępności

Podanie do publicznej wiadomości na BIP danych o osobie wyznaczonej na Koordynatora ds. dostępności, w tym danych kontaktowych.

do 9 października 2020r.

Koordynator ds. dostępności.

Opracowanie Planu Działania i zatwierdzenie przez Dyrektora GOPS Lubin.

do 9 października 2020r.

Opiekun BIP.

Publikacja na stronie podmiotowej BIP treści Planu Działania.

do 9 października 2020r.

Dyrektor

Szkolenie pracowników w zakresie ustawy o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.

do 30 listopada 2020r.

2.

Analiza stanu obiektów pod względem dostosowania do potrzeb osób ze szczególnymi potrzebami wynikającymi z przepisów ustawy.

Koordynatorzy komórek organizacyjnych.

Przegląd stanu dostosowania obiektów względem osób ze szczególnymi potrzebami w zakresie dostępności architektonicznej, cyfrowej i informacyjno-komunikacyjnej.

do 31 października 2020r.

3.

Dokonanie samooceny pod kątem sposobów dostosowania administrowanych obiektów do minimalnych wymagań dotyczących dostępności.

Komórka Organizacyjna

Sporządzenie Deklaracji Dostępności.

 

do 22 września 2020r.

Opiekun BIP.

Publikacja na stronie podmiotowej BIP Deklaracji Dostępności.

do 23 września 2020r.

4.

 

Wspieranie przez podmiot osób ze szczególnymi potrzebami do dostępności w zakresie:

1) architektonicznym,

2) cyfrowym,

3) informacyjno-komunikacyjnym.

Koordynator ds. dostępności, pracownicy GOPS Lubin

Prowadzenie polityki informacyjnej.

Realizacja w całym okresie działania.

5.

Sporządzenie Raportu o stanie zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami, zgodnie z art. 11 ustawy.

Koordynator, Zespół ds. dostępności

Zebranie i analiza danych w zakresie stwierdzonych istniejących przeszkód w dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.

do 31 marca 2021r.

 

Opiekun BIP

Publikacja na stronie podmiotowej BIP Raportu.

6.

Monitorowanie działalności podmiotu w zakresie zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.

Koordynator

Aktualizacja deklaracji dostępności.

Realizacja w całym okresie działania.

Rejestr zmian

Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 05 października 2020 14:00
Dokument wprowadzony do BIP przez: Marek Łokaj
Ilość wyświetleń: 863
05 października 2020 14:02 (Marek Łokaj) - Zmiana treści zakładki.
05 października 2020 14:00 (Marek Łokaj) - Dodanie nowej zakładki.